InformaTIoN Technology

توسعه علم کام‍یوتر و دانستنیها و به کار ګیری آن در زندګی

InformaTIoN Technology

توسعه علم کام‍یوتر و دانستنیها و به کار ګیری آن در زندګی

چگونه کارتریج پرینتر های Inkjet را نگهداری کنیم

پرینترهای Inkjet فوق العاده ارزان هستند و قیمتی پایین دارند ، ضمن آنکه هم پرینتر رنگی هستند ، هم اسکنر و هم دستگاه کپی .
اما قیمت کارتریج های جوهر آنها نسبت به قیمتشان بسیار گران است . اگر پرینتر را به قیمت 200 دلار میخرید ، قیمت دو کارتریج سیاه و دیگری رنگی آن نزدیک به 100 دلار می شود . که حتی برای خرید هر 3 ماه یکبار هم گران بنظر می رسد . لذا اکثر توجهات بجای حفظ و نگهداری از پرینترها ، به کارتریجها معطوف شده است .

قابل ذکر است که این کارتریجها را می توان پر کرد که قیمت هر بار شارژ (هر دو) چیزی معادل 50 دلار میشود که صرفه جویی خوبی را در بر دارد . اما باید توجه کنید که وقتی کارتریج جوهر تمام میشود یا نزدیک تمام شدن است اگر دقت لازم را در نگه داری از آن بعمل نیاورید ، سریعا خشک شده و دیگر نمی توان آنرا پر کرد . بدین ترتیب مجبور هستید پول بیشتری برای خرید دو عدد کارتریج نو صرف کنید . پس وقتی اولین آثار اتمام جوهر هر کدام از کارتریجهای رنگی یا سیاه را مشاهده کرده ، وقت را تلف نکنید و سریعا آن کارتریج را از پرینتر خارج کرده و به روش زیر بسته بندی کنید تا به دست کسی برسانید که بتواند آنرا برایتان شارژ کند . اگر خودتان هم میتوانید کار شارژ را انجام دهید ، چه بهتر ، باز هم صرفه جویی کرده اید .

برای بسته بندی هر کارتریج بصورت جداگانه به وسایل زیر نیاز دارید :

1- یک عدد کیسه پلاستیکی زیپ دار (زیپ لاک)
2- یک نوار باریک (30 در 2 سانتیمتر) از پارچه کرکی یا کاغذ کاهی نسبتا کلفت یا دستمال کاغذی کلفت
3- یک عدد کش حلقه ای

روش بسته بندی به شرح زیر است:

1- کارتریج خالی را از پرینتر خارج کنید .
2- نوار باریک را چند تا کنید تا به اندازه طول حدود 3 سانتی متر کوچک شود . آنرا خیس کنید . این خیسی باید حاوی آب باشد اما چکه نکند .
3- کارتریج و نوار خیس شده را در پلاستیک قرار دهید . توجه کنید که نوار خیس کافی است به بدنه کارتریج بچسبد و نباید هیچگونه تماسی با هد چاپ یا قسمت های جوهری کارتریج داشته باشد . وظیفه این نوار خیس ، مرطوب نگهداشتن داخل پلاستیک است .
4- کیسه را بسته و زیپ آنرا خوب ببندید .
5- با کش دور پلاستیک را مهار کنید .
6- هرچه سریعتر نسبت به شارژ آن اقدام کنید .
اگر نتوانستید کارتریج را به موقع شارژ کنید لازم است تا نوار کاغذی را حداقل هفته ای یکبار مجدا خیس کنید .

پس به نکات مهم زیر دقت کنید:

1- به محض تمام شدن جوهر کارتریج ، آنرا از پرینتر خارج کرده و در کیسه پلاستیکی قرار دهید . در غیر اینصورت کارتریج سریعا خشک شده و باید بدور انداخته شود .
2- در کارتریج رنگی ، به محض اتمام اولین رنگ ، کارتریج را بسته بندی کنید . تغییر رنگ طبیعی تصاویر به شما کمک میکند تا متوجه اتمام یک رنگ شوید .
3- اگر هرچه سریعتر کارتریج را پر کنید ، شانس کار مجدد با آنرا خواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد