InformaTIoN Technology

توسعه علم کام‍یوتر و دانستنیها و به کار ګیری آن در زندګی

InformaTIoN Technology

توسعه علم کام‍یوتر و دانستنیها و به کار ګیری آن در زندګی

با قابلیت Boot Defrag آشنا شوید

یکی از مسائلی که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید مشکل کندی بوت ویندوز یا همان کندی خود راه انداز ویندوز می باشد ، دلایلی که برای این اتفاق می توان نام برد کم نیستند ، اما ما در این پست سعی کردیم تا یکی از گزینه هایی که ممکن است دور از چشم مانده و کمتر کسی به آن توجه داشته باشد را مورد بررسی و معرفی قرار دهیم.
بوت دیفراگ (
Boot Defrag) چیست؟

ادامه مطلب ...

۱۴ سایت برای دریافت فایلهای DLL

اگر تا بحال سری به فولدر Windows خود زده باشید حتماً تعداد زیاد فایل با پسوند DLL را مشاهده کرده اید ، البته نه تنها در ویندوز بلکه تقریباً در تمامی برنامه ها اینگونه فایلها بکار رفته اند . DLL مخفف dynamic link library است و یک فایل اجرایی می باشد که شامل مجموعه ای از توابع هست و سایر برنامه های کاربردی هنگام اجرا آنها را فراخوانی می کنند. مزیت فایل های DLL این است که، از آنجا که آنها در حافظه کامپیوتر (RAM) به همراه برنامه اصلی بارگذاری نــمی شوند، فضا در RAM صرفه جویی می شود.

ادامه مطلب ...

معرفی نرم افزارهای تعمیر و عیب یابی هارد دیسک

شاید تابحال با مشکلات عجیب و غریبی برخورد کرده باشید ، یکی از دلایل این مشکلات ، می تواند مشکل سکتور خراب و یا همان Bad Sector باشد . شاید شما از این واژه اطلاعی نداشته باشید ، پس در ابتدا به تعریف مختصری از بد سکتور می پردازیم.

ادامه مطلب ...